1435242836_facebook.png
logo rozewicz-motionmale

Obserwuj nas

youtube  facebook

Imię:  

Email:

Materiały z festiwalu 2016

Filmy 2016

FILMOWY ROF

 

6 października (czwartek)

godz. 17.30 – Projekcja filmu SZKLANA KULA, reż. S. Różewicz (film psychologiczny, 1972, 81 min., sala kameralna, wstęp za wejściówkami ) i spotkanie z Małgorzatą Potocką, znaną aktorką, byłą dyrektor TVP w Łodzi, odtwórczynią roli Ireny w filmie.

 

Dzieje piątki maturzystów, którzy w ostatnich dniach wakacji zastanawiają się nad wyborem dróg życiowych - "recepty na życie" dopatrują się również w postawie fascynującego ich tajemniczego włóczęgi. Krzysztof, Mops, Rysiek, Irena i Aga zdali maturę i spędzają razem kilka dni ostatnich wakacji. Spotykają się na Wawelu, na wystawie pop-artowej, słuchają płyt, rozmawiają, snują plany na przyszłość. Skłóceni są ze swymi rodzicami... Krzysztofa zafascynował tajemniczy włóczęga. Chłopiec sądzi, że pozwoli mu on poznać sens i wartość życia. Kiedy jednak dochodzi między nimi do rozmowy, włóczęga nie ma nic do powiedzenia.

Występują: Mieczysław Grąbka, Andrzej Nardelli, Małgorzata Potocka, Franciszek Pieczka, Krzysztof Stroiński, Joanna Żółkowska, Jerzy Bińczycki, Paweł Brun, Helena Dąbrowska, Wanda Łuczycka, Irena Netto
(źródło:http://www.filmpolski.pl )

 PROJEKCJA W RAMACH DYSKUSYJNEGO KLUBU FILMOWEGO MDK

 

 

10 października (poniedziałek)

godz. 19.00 – Projekcja filmu SZUKAMY ŻYCIA W GROBACH. TADEUSZ RÓŻEWICZ. POWROTY, reż. Piotr Lachmann (2016, 50 min., sala kameralna, film dokumentalny, wstęp za wejściówkami)

Film Piotra Lachmanna to domknięcie tryptyku. Jego pierwsze dwie części (także współfinansowane przez Dolnośląski Konkurs Filmowy) „Tadeusz Różewicz. Twarze” i „Moje pojednanie. Tadeusz Różewicz i Niemcy” powstały w latach 2011-14 i były akceptowane przez ich bohatera. Trzecia część powstała już po jego śmierci. Wszystkie filmy miały ten sam punkt wyjścia. Było to kilkadziesiąt godzin zanotowanych prywatnie przez Lachmanna rozmów i spotkań z Tadeuszem Różewiczem. Po odnowieniu tych materiałów filmowych zostały one zmontowane przez Piotra Lachmanna.

 

Opowieść o Różewiczu zawarta „Szukamy życia w grobach” ma charakter eseju, w którym sąsiadują filmy z różnych czasów (Lachmann filmował Różewicza przez prawie trzydzieści lat), montowane tematycznie, przy czym tok tej opowieści podobny jest do poetyki Różewiczowskich poematów. Dygresyjnych,  poruszających wiele wątków, zderzających refleksje dotyczące metafizyki, religii i Boga ze sprawami codziennymi. Absolutnym ewenementem, wyróżniającym filmy Lachmanna na tle innych filmów dokumentalnych o Różewiczu, jest swoboda, lekkość i poczucie humoru z jakimi autor „Niepokoju” – unikający dziennikarzy i zwykle „spięty” przed kamerą – opowiada o sprawach dla niego najistotniejszych. Trzeba jednak pamiętać, że te filmy były do ostatnich lat życia Tadeusza Różewicza „prywatne”. Dobrze się stało, że najpierw Tadeusz Różewicz, a po jego śmierci Jego rodzina, wyrazili zgodę na ich upublicznienie. (źródło: http://wroclawfilmcommission.pl)